środa, 22 sierpnia 2012

Raport z Operacji Foothold

LOG FLOTY FEDERACJI: #74322325
Data: 22.08.2212

OPERACJA FOOTHOLD

CEL OPERACJI: Zeskanowanie możliwie dużej liczby systemów na obrzeżach terytorium Dominium Elarr celem opracowania możliwych tras późniejszych działań w ramach Operacji Harasser (działania zaczepne w systemach należących do Dominium).

PRZYDZIELONA JEDNOSTKA: Eskadra Theta 22 Dywizji Zwiadu Gwiezdnej Floty Federacji

PRZEBIEG OPERACJI: Operacja odbyła się w dniach 11.08.2212 - 21.08.2212. Piloci z Eskadry Theta wykonali pięćdziesiąt trzy (53) loty bojowe. Powodzeniem zakończyły się trzydzieści dwa (32) loty.

STRATY PRZECIWNIKA: Znaczące. Co najmniej dziesięć jednostek liniowych (lotniskowce, dreadnaughty), około dwudziestu samodzielnych jednostek bojowych (fregaty, niszczyciele) oraz ponad trzydzieści myśliwców różnego typu.

STRATY WŁASNE: Dwadzieścia jeden (21) jednostek klasy Sitting Duck. Osiemdziesiąt osiem (88) klonów członków załogi.

SKUTKI OPERACJI: Z trzydziestu dwóch zeskanowanych systemów, dwadzieścia siedem zostało ocenionych jako niespełniające wymagań operacji Harasser. W większości zidentyfikowano rozległe pola minowe uniemożliwiające natarcie za pomocą jednostek liniowych Federacji. Pięć (5) systemów spełnia wymagania operacji Harasser. W związku z tym, że jest to zbyt mała liczba punktów natarcia, by przeprowadzić operację w założonym kształcie, Sztab Floty Federacji podjął decyzję o zawieszeniu operacji Harasser.

KONKLUZJA: Operacja Foothold spełniła zakładane cele - dzięki udanym skanom systemów możliwa była ocena możliwości wykorzystania tych systemów pod kątem przyszłych działań. Należy wobec tego uznać Operację Foothold za sukces.

ZAŁĄCZNIK 1: Wnioski awansowe:
- Stan "orions" Cantry - awans na Starszego Bosmana Sztabowego
- Jack "Skaurus" Dodgers - awans na Starszego Bosmana
- John "Tempy" Rico - awans na Bosmana
- Emmet "Krakov" Reeves - awans na Bosmanmata
- Thomas "Hunter" Bushranger - awans na Mata 1 klasy
- Hannibal "Killy" Oetker - awans na Załoganta 1 klasy
- Jack "Ezi" Aubrey - awans na Załoganta 2 klasy
- Nyota "Com" Uhura - awans na Załoganta 2 klasy

To był intensywny tydzień (no, tydzień z lekkim hakiem). Mamy w tym momencie za sobą kilka nowych osiągnięć - zagraliśmy misje na podwójnych akcjach, zagraliśmy misje na biało-żółtych zagrożeniach, misje na żółtych zagrożeniach, ba, nawet zagraliśmy jedną kampanię.

Co teraz? Teraz musimy przeżyć misję biało-żółtą na podwójnych akcjach. Ostatnie próby zakończyły się pięcioma porażkami pod rząd.

Mieliśmy okazję zagrać w różne warianty w kwestii liczebności załogi - trzy, cztery albo pięć osób. Ogólny wniosek nasuwa się taki, że im mniej osób (przynajmniej w tym przedziale), tym łatwiej się gra. Jeśli idzie o grę w cztery osoby, to wytłumaczenie jest proste - zgodnie z zasadami gry pojawia się mniej zagrożeń. Ciekawie zaczyna się robić w grze na trzy osoby - zagrożeń jest tyle samo, co na 4, ale mamy dodatkowego sztucznego gracza (androida), któremu każdy może planować akcje. Teoretycznie powinno być trudniej, ale de facto nie jest. Wydaje mi się, że kluczem do rozwiązania tej zagadki jest fakt, że w Space Alert podstawowym wyzwaniem jest jednak komunikacja, a tą łatwiej jest prowadzić na trzy węzły, niż na cztery.

Podsumowanie oczywiście nie byłoby kompletne bez "tekstu dnia", oto więc i on. Sytuacja wyglądała tak, że zakończyliśmy już grę na ten wieczór, Krakov i Tempy ogarniali salę (zamykanie okien, ustawianie krzeseł, takie tam). Skończyli, skierowali się do wyjścia, podeszli do drzwi wyjściowych w zasadzie w tym samym momencie i wtedy padło:

Tempy: Krakov, w której rundzie korzystasz z drzwi, żebyśmy nie złapali delay'a?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz